Home / Certificare ISO 9001 / Sistem de management al calitatii
   
Produse pentru constructii
Sistem de management al calitatii

SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII

Organizatia trebuie sa stabileasca, sa documenteze, sa implementeze si sa mentina un sistem de management al calitatii si sa imbunatateasca continuu eficienta lui.


Pentru aceasta trebuie:
  • Sa determine procesele necesare sistemului de management al calitatii;



  • Sa determine suscesiunea si interactiunea acestor procese;



  • Sa determine criteriile si metodele necesare pentru a se asigura ca operarea si controlul proceselor sunt eficiente;



  • Sa se asigure de disponibilitatea resurselor si informatiilor necesare pentru a sustine operarea si monitorizarea acestor procese;



  • Sa monitorizeze, sa masoare (cand se poate) si sa analizeze aceste procese;



  • Sa implementeze actiuni necesare pentru a realiza rezultatele planificate si imbunatatirea continua a acestor procese.



Documentatia sistemului de management al calitatii include:
  • Declaratii documentate ale politicii referitoare la calitate si ale obiectivelor calitatii;



  • Un manual al calitatii;



  • Proceduri documentate si inregistrari cerute in acest standard;



  • Documente, inregistrari determinate de organizatie ca fiind necesare pentru a se asigura de eficacitatea planificarii, operarii si controlului proceselor sale;

  • *Documentatia poate fi in orice forma sau pe orice mediu suport.



Manualul calitatii include:
  • Domeniul de aplicare al sistemului de management al calitatii, detalii si justificari pentru excluderi;



  • Procedurile documentate stabilite pentru sistemul de management al calitatii sau referiri la acestea;;



  • O descriere a interactiunii dintre procesele sistemului de management al calitatii.



Documentele cerute de sistem trebuie controlate:
  • Aprobarea documentelor inainte de emitere;



  • Analiza, actualizarea si reaprobarea;



  • Identificarea modificarilor si stadiul revizuirii cerute;



  • Versiunile documentelor aplicabile sunt disponibile la punctele de utilizare;



  • Raman lizibile si identificabile usor;



  • Sa nu fie posibila utilizarea neintentionata a unor documente perimate.



Inregistrarile:
  • Inregistrarile cu dovezi ale conformitatii cu cerintele si ale functionarii sistemului de management al calitatii trebuie tinute sub control. Organizatia trebuie sa stabileasca o procedura documentara care sa defineasca controale pentru identificarea, depozitarea, protejarea, regasirea, durata de pastrare si eliminare a inregistrarilor.