Home / Certificare ISO 9001 / Masurare, analiza si imbunatatire
   
Produse pentru constructii
Masurare, analiza si imbunatatire

MASURARE ANALIZA SI IMBUNATATIRE

Organizatia trebuie sa planifice si sa implementeze procesele necesare de monitorizare, masurare, analiza si imbunatatire in scopul de a:
  • Demonstra conformitatea cu cerintele referitoare la produs;



  • Asigura conformitatea sistemului de management al calitatii;



  • Imbunatati continuu eficienta sistemului de management al calitatii pe baza determinarii metodelor aplicabile inclusiv a tehnicilor statistice.



Monitorizarea si masurarea se refera la metodele (studiile) pentru obtinerea si folosirea informatiilor venite de la client ca modalitate de masurare a performantei sistemului de management al calitatii. Monitorizarea si masurarea se fac in scopul asigurarii satisfactiei clientului.


Auditul intern se executa la intervale planificate, pe procese si zone, tinand seama de rezultatele auditurilor precedente, pe baza de procedura (defineste responsabilitatile, cerintele, stabileste inregistrarile si modalitatea rasportarii rezultatelor).


Managementul responsabil pentru zona auditata trebuie sa elimine neconformitatile detectate si cauzele acestora.


Monitorizarea si masurarea proceselor sistemului de management al calitatii. Metodele folosite trebuie sa demonstreze capabilitatea proceselor de a obtine rezultatele planificate. Rezulta actiuni corective.


Monitorizarea si masurarea produsului. Se masoara si se urmaresc caracteristicile produsului si se verifica corespondenta cu cerintele conform etapelor procesului de realizare a produsului. Se mentine dovada conformitatii cu criteriile de acceptare.


Controlul produsului neconform. Organizatia se asigura ca produsul neconform cu cerintele este identificat si tinut sub control pentru a se preveni utilizarea sau livrarea neintentionate.


Exista urmatoarele situatii:
  • Se pot elimina neconformitatile detectate;



  • Se pot da derogari pentru utilizare conditionata;



  • Se intreprind actiuni care sa impiedice utilizarea;



  • Sa se actioneze conform efectelor neconformitatii.

  • *Produsul neconform corectat se reverifica.


Analiza datelor presupune determinarea, colectarea, analizarea informatiilor in scopul verificarii eficientei sistemului de management al calitatii.


Imbunatatirea sistemului de management al calitatii este permanenta prin utilizarea politicii referitoare la calitate, a obiectivelor calitatii, a rezultatelor auditurilor, a analizei datelor, a actiunilor corective si preventive si a analizei efectuata de conducerea organizatiei.


Trebuie stabilita o procedura pentru tratarea cazurilor de neconformitate (analiza cauze, actiuni pentru a nu reaparea, inregistrarea rezultatelor, eficienta actiunilor corective) si una pentru prevenirea acestora.